Finally Finish it Friday - Deel 2

Op dit moment heb ik, uiteraard, weer eens allerlei WIP's (Works In Progress). NOU FROUKJE, WAT HEB JE DAN ZOAL NOG NIET AF? Niet lachen, het is zo veel dat ik er gewoon een serie blogposts van maak: "Finally Finish it Friday". 

Finally Finish it Friday - Deel 2. De Hitofude Cardigan


Jaren geleden besloot ik een vest voor mezelf te gaan breien. Ik koos voor een openvallend model, de Hitofude Cardigan, een Japans patroon. Als wol koos ik de prachtige Drops Alpaca in een Camel kleur.

Het garen:

Content: 100% AlpacaYarn Group: A (23 - 26 stitches) / 5 ply / sport
Weight/length: 50 g = approx 167 m
Recommended needle size: 2,5 - 3,5 mm
Knitting tension: 10 x 10 cm = 23 sts x 30 rows
Hand Wash, max 30°C / Dry Flat / Feltable
(informatie van de website van Drops Alpaca)

Dat het viltbaar is kwamen we achter toen ik er een truitje voor mijn (toen nog) baby van breide. Het is 1 keer per ongeluk in de gewone was meegegeaan en was toen geschikt voor een handpop met weinig motorische skills *huil*

Het patroon:

Het is een heel mooi patroon, maar wel enorm bewerkelijk, en ik haak nu eenmaal liever dan ik brei, dus dit vest is nog steeds niet af. Daarbij moet ik hem in een XXL maat breien en dat duurt ook wat langer. Je breit het als een rechthoek, die je tot een buis vormt aan de uiteinden als mouwen. Daarna brei je er een boord omheen, waaraan je daarna met meerderingen de onderkant breit.

Het staat, na de schoonzusjesdekens, wel hoog op mijn lijst om nu eindelijk eens af te breien. Want kijk nou hoe mooi!




Share the shame! Welke WIP's achtervolgen jou al weken/maanden/jaren?

-Bisous-

Froukje

Comments

  1. Ik heb drie projecten (sketchbook shawl, uluru shawl en een gehaakte omslagdoek) waar ik al anderhalf jaar mee bezig ben. Maar ondertussen het huis verbouwd en een baby gekregen.. waardoor ik ook weer meer ben gaan breien en haken voor de baby.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Herkenbaar hoor! Hoewel de truitjes die ik voor mijn zoontje breide vaak snel te klein waren als ik ze af had. Baby’s groeien zo hard!
      Die Uluru shawl is wel heel gaaf zeg!

      Delete

Post a Comment