Miss Made - Something Cotton in the State of Denmark

Eerder dit jaar maakte ik mijn katoenen Harlequin Blanket af, naar een patroon van Solstrikke. Dit is een deken met veel sentimentele waarde: ik kocht het katoen bij Sostrene Grene in Denemarken, op vakantie, en begon daar met een paar blokjes. De naam die ik de deken gaf refereert aan die vakantie, maar ook aan iets anders dat met mij te maken heeft. Weet je het al? Kijk onderaan de blogpost of je doorgaat voor de wasmachine!

De eerste blokjes

Thuis kwam ik erachter dat Sostrene Grene ook gewoon in Nederland zit, en breidde het garenpakket uit om er een fatsoenlijke "Lapghan" (schootdeken) of Babydeken van te maken.
Dit was vervolgens zo'n heerlijk "af en toe even een bolletje meenemen" project. Wel was het even rekenen hoe ik de blokjes wilde verdelen over de deken, waarvoor ik uiteindelijk een spread in mijn Bullet Journal heb gemaakt. De deken is "join-as-you-go" in elkaar gezet.



De details

Het patroon: 
Harlequin Blanket door Solveig Grimstad

Ravelry link:
https://ravel.me/harlequin-blanket-5

Garen: 
Haakkatoen, Sostrene Grene (vergelijkbaar met Scheepjes Cotton 8)

Haaknaald:
3,5 mm

Kleuren:
Fuchsia
Roze
Lichtroze
Babyroze
Zeegroen
Petrol
Mintgroen
Koraal
Turquoise
Grijsblauw
Lichtblauw
Grijsgroen
Wit (om aan elkaar te haken)

Heb jij weleens een harlequin square gehaakt? Wat heb je ervan gemaakt?

-Bisous-

Froukje

* Something Cotton in the State of Denmark is uiteraard een verwijzing naar Shakespeare's Hamlet!

Comments