Miss Made - Harmony Blanket

Voor je denkt dat ik nooit iets af maak, wees gerust! In mei maakte ik, vrij vlot, deze fantastische deken naar een patroon van de onvolprezen Lucy van de blog Attic24. Ik maakte heel eigenwijs mijn eigen kleurenpalet. De deken is gemaakt van Stylecraft Special DK (verkrijgbaar bij o.a. Wolplein, Echtstudio en Wool Warehouse #nospon) met haaknaald maat 4 (ik haak vrij los).



Het patroon heet de "Harmony Blanket" en het vierkantje de "Harmony Square". Het patroon haakt lekker weg, maar door de vele kleurwisselingen is het natuurlijk wel arbeidsintensief afhechten. Je komt door de open structuur (meer open dan je op de foto zo direct zult zien) niet zo goed weg met mijn lievelingsmanier "Gewoon eroverheen haken". Ik heb dus braaf afgehecht en zo onzichtbaar mogelijk weggewerkt.


De vierkantjes worden "as-you-go" aan elkaar gehaakt met de hoofdkleur (ik koos voor DuckEgg, mijn all-time lievelingskleur van Stylecraft Special DK). Lucy beschrijft daar een manier voor waarbij je tussendoor nog steeds moet aan en afhechten. Zelf bedacht ik een manier waardoor ik echt non-stop door kon haken. Ik zal het eens opschrijven, want het maakt het aan elkaar haken veel leuker en relaxter om te doen.

De rand zijn allemaal groepjes stokjes, feitelijk een granny rand. Na het stoomblokken ligt de rand mooi plat en is de deken mooi soepel.

De details

Het patroon:

Materiaal: 
Stylecraft Special DK

Haaknaald:
4 mm

Kleuren:
1 x Blush - 1833
1 x Boysenberry - 1828
1 x Mustard - 1823
1 x Teal - 1062
1 x Raspberry - 1023
1 x Sage - 1725
1 x Pale Rose - 1080
1 x Petrol - 1708
1 x Grape - 1067
1 x Violet - 1277
1 x Parma Violet - 1724
1 x Empire - 1829
1 x Buttermilk - 1835
3 x Duck Egg - 1820

Zou jij ook wel zo'n deken willen maken?

-Bisous-

Froukje

Comments

  1. Super mooi! Ik ben inderdaad wel benieuwd hoe je non-stop door kan haken bij zo'n deken. Ik heb een deken van de lossen & vasten cal gehaakt, maar dat waren allemaal rijen, geen vierkanten.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik ben druk bezig met een tutorial, ik denk dat dat mijn volgende blog wordt! I'll keep you posted.

      Delete

Post a Comment