Tutorial - Continuous join-as-you-go

In een aantal van mijn eerdere posts refereerde ik al aan "continuous join-as-you-go", ofwel het in één keer aan elkaar haken van vierkantjes (of andere vormen) voor bijvoorbeeld een kussen of een deken. Er zijn allerlei manieren om dit te doen, en er bestaan ook verschillende tutorials (met name in het Engels) voor, maar ik leg graag aan jullie mijn eigen manier uit.

Dit is hoe ik het mezelf heb aangeleerd, omdat ik simpelweg een hekel heb aan draadjes afhechten. Als je draad lang genoeg is heb je met deze manier alleen 1 beginnetje en 1 uiteinde om af te hechten!

De volledige tutorial kun je hier downloaden als .pdf!

In de tutorial vind je:

- Algemene informatie
- Een door mij uitgewerkt telpatroon met korte notities voor de ervaren haaksters
- Een volledige werkbeschrijving en tutorial met extra foto's als hulp.

Hier zie je het eindresultaat, na blocken:


Ik ben echt fan van deze manier van afwerken, en probeer het zo vaak mogelijk toe te passen! Heb jij dit weleens gedaan? Ik ben heel benieuwd wat jullie van mijn tutorial vinden, en of je de uitleg duidelijk vind.

Als je deze tutorial wilt delen is dat natuurlijk geen probleem, graag zelfs! Maar ik vraag je om dan wel te linken naar mijn blog of deze post. Het is niet de bedoeling om het patroon commercieel te gebruiken.

Ik krijg graag jullie feedback, hier in de comments of op mijn Facebook pagina!

-Bisous-

Froukje






Comments

  1. Oh dat is inderdaad veel beter dan alles op het eind afzonderlijk aan elkaar te moeten maken!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja he? Ik vind het resultaat ook mooier, persoonlijk. Meer open, minder stijf. Ik hoor het graag als je het een keer uitprobeert, of als je vragen hebt!

      Delete

Post a Comment