Finally Finish it Friday - Deel 3

Op dit moment heb ik, uiteraard, weer eens allerlei WIP's (Works In Progress). NOU FROUKJE, WAT HEB JE DAN ZOAL NOG NIET AF? Niet lachen, het is zo veel dat ik er gewoon een serie blogposts van maak: "Finally Finish it Friday". 

Interlocking Ripple

Deze deken ligt al het langste van allemaal... Ik begon er aan toen ik net in Den Haag woonde, dat moet dus begin 2012 geweest zijn. Inmiddels past het kleurenpalet niet meer zo goed in ons huis, maar ik vind het wel erg mooi, dus deze deken komt echt nog wel af.

Het patroon:

Voor het patroon gebruikte ik de bekende Neat Ripple van Lucy (Attic24). Ik doe de variant "Interlocking ripple", waarbij je kleuren afwisselt in dikke en dunnere strepen. Het patroon haakt lekker weg, al maak ik weleens een telfoutje. Soms kun je dat "fudgen", maar meestal trek ik het dan toch uit en doe het opnieuw. Het patroon kan wel prima voor de tv gehaakt worden.


Het interlocking effect

Ik heb de deken breder gemaakt dan het originele patroon, dat is namelijk ca. 1,20 en deze is minimaal 1,80 breed. Inmiddels heb ik van bijna alle tien de kleuren twee herhalingen gehaakt. Ik doe een random patroon qua herhalingen, maar probeer wel elke kleur twee keer te herhalen per bol (dat gaat precies). Alleen oranje zit hier pas 1 keer in de deken, omdat ik die kleur later pas toegevoegd heb, en mocha 1 keer meer. Ik heb van elke kleur 3 bollen, daarmee wordt de deken in elk geval groot genoeg.

Mijn deken is ca. 1.80 breed

Het garen:

Ik maak de deken met Stylecraft Special DK (verkrijgbaar bijv. bij wolplein.nl of echtstudio.nl, of internationaal via The wool warehouse) . 

Ik gebruik haaknaald 4 mm (al twijfel ik nu of het niet toch 4,5 mm was)

De kleuren die ik koos zijn van boven naar beneden op de foto:

1065 - Meadow; 1218 - Parchment
1302 - Denim; 1064 - Mocha
1277 - Violet ; 1711 - Spice
1425 - Emperor ; 1026 - Apricot
1061 - Plum; 1132 - Shrimp

Kleurenpalet
Ik koos destijds voor deze kleuren naar aanleiding van een "Design Seeds" kleurenpalet, waarin paars, blauw, groen en oranje samen zaten en waar ik helemaal weg van was. Ik maakte ook een hexagonkussen (inmiddels versleten en weggegooid) met ongeveer deze kleuren.

Het bijpassende Hexagon kussen in wording (RIP)



Wat vinden jullie van de kleurtjes? Gewaagd? Leuk? Of niet jouw smaak?

- Bisous-

Froukje







Comments