Miss Made - Blijhakertje

Toen een goede vriendin een kindje kreeg, wilde ik natuurlijk iets maken voor haar dochtertje. Het werd een "Blijhakertje" uit het gelijknamige boek van Marlies Strijker-During (Made by Leen)  en verkrijgbaar bijvoorbeeld via Wolplein en Echtstudio.

Tapestry techniek

Ik werd meteen verliefd op de schattige knuffels, die dankzij de tapestry techniek allemaal een heel eigen smoeltje krijgen. Het is bijna tekenen met garen op deze manier! De tapestry techniek houdt in dat je meerdere kleuren draad mee laat lopen in je werk, waardoor je steeds van kleur kunt wisselen, en een steviger haakwerk krijgt. De bekende Wayuu Mochila tassen zijn ook met (een soort) Tapestry techniek gemaakt.

Knijn

Dit is het konijn dat ik haakte. In het rechter oor zit een piepertje trouwens! Ik heb nog geen andere dieren uit het boekje geprobeerd (mijn eigen kleuter is niet zo van de knuffels) maar er zijn er nog wel een paar die ik echt graag eens zou maken. Ik zou bijvoorbeeld graag de vos, de das en het rendier nog maken!



"Blijhakertjes" - via www.wolplein.nl


De details

Het patroon: 
Blijhakertjes Konijn / Stuffed toy bunny door Marlies Strijker-During

Garen: 
Haakkatoen, ByClaire Nr1 en een enkel bolletje Phildar Coton 3

Haaknaald:
2,75 mm

Kleuren:
Mosterdgeel
Grijs
Wit
Mint
Turquoise
Roze (restjes)
Zwart (restjes)


Heb jij weleens iets met de Tapestry techniek gemaakt? 

-Bisous-
Froukje

Comments

  1. Die is wel heel erg leuk! Ik kende die techniek nog helemaal niet.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Leuk he? Met deze techniek worden ook de Wayuu Mochila tassen (boho Ibiza tassen) gehaakt. Ik vond het superleuk om te doen!

      Delete

Post a Comment