On the needle - Eastern Jewels Blanket

"On the needle" is de titel voor de reeks blogposts over dingen waar ik du moment mee bezig ben. De volgende waar ik iets over wil vertellen is de Persian Tiles Blanket van Jane Crowfoot, in het Eastern Jewels kleurenschema dat Lucia Dunn van Lucia's Fig Tree ervan maakte. Ik kocht het pakket via Echtstudio, maar het is ook verkrijgbaar bij andere aanbieders (bijvoorbeeld Wolplein en Woolwarehouse).

Je krijgt een geprint patroon in het pakket, en dit patroon is verder niet online digitaal te koop. Wel verkoopt Jane Crow via haar website een papieren patroon. Dit zijn echter alleen de originele kleuren. Het aangepaste kleurschema is alleen verkrijgbaar bij een garenpakket. (Vrij ingewikkeld wel, ik snap ook niet zo goed waarom)

Ik werd vooral verliefd op de snoepkleurtjes van het Eastern Jewels thema, hoewel het stiekem ook wel weer heel hysterisch is... De deken is origineel in blauw/wit/oranje, en er zijn ook roze en lichtblauwe varianten (die heb ik alleen bij Echtstudio gezien overigens).

Eastern Jewels - Persian Tiles Blanket - Jane Crowfoot / Janie Crow feat. Lucia Dunn

Persian Tiles - Jane Crawfoot / Janie Crow


Daarnaast sprak het me aan dat dit patroon een stukje ingewikkelder is dan de meeste gewone granny's, zoals je kunt zien aan de verschillende vormen en lijnen.  Het haakt wel lekker weg, als je het patroon eenmaal doorhebt! Ik werk aan deze deken tussendoor, als ik even zin heb in iets anders, het gaat daardoor niet snel, maar ik blijf het dan ook leuk vinden.

Mijn tiles tot nu toe. De abrikooskleurige is nog niet helemaal af.


Het garen in het pakket is 1 bol Stylecraft Life DK en de rest Stylecraft Special DK. Ik werk altijd graag met dit garen, ondanks dat het Acryl is. Het heeft veel mooie kleuren en is lekker zacht, zeker na spray of stoomblokken.

De details:

Het patroon:

Ravelry link:

Materiaal:
Stylecraft Special/Life DK

Haaknaald:
3,5 en 4 mm

Kleuren:
Life DK

2344 - Fuchsia

Special DK

1722 Storm
1822 Pistachio
1723 Tomato
1711 Spice
1277 Violet
1820 Duck Egg
1823 Mustard
1725 Sage
1241 Fondant
1836 Vintage Peach
1835 Buttermilk



-Bisous-

Froukje

Comments

  1. Ik ben heel benieuwd, begin er binnenkort aan. Ik werk verder nooit met acryl (wordt zo snel statisch) dus ik heb stoomblocken nog nooit gedaan. Ben benieuwd wat het eindresultaat wordt!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik ben een luie blocker, doe dat ook met katoen en zelfs als er wat wol in zit. De truc is om je strijkijzer net een cm of twee er boven te houden als je pufjes stoom geeft. Ik vind dat je echt merkt dat de steken “ontspannen”, wat me met nat blocken van acryl nooit helemaal lukt. Hoewel een beetje Eucalan in t water wel helpt als ik sprayblock. Maar stoomblocken is zoveel sneller!

      Leuk dat je deze ook gaat maken!

      Delete

Post a Comment